torsdag 22. april 2010

Være den ene i ditt lokalmiljø...

Være den ene, det er noen flotte ord,det er ett enkelt budskap som kan bety så mye.

Og være den ene handler om og bevisstgjøre seg selv , f.eks: bestem deg for at morgen skal jeg være litt ekstra oppmerksom for de barna jeg møter(eller alle vi møter), gi de en klapp på skuldra, en positiv kommentar, og sist men  ikke minst bare se de...la de føle seg sett...

Vi alle har en stor ressurs i den vi er, og tenk på noe så enkelt som at ved og gi litt av seg selv så kan man faktisk gi noen rundt seg en helt annen dag, gi faktisk livet en helt annen betydning..det er så lite som skal til for og faktisk være den ene, jeg er helt sikker på at mange er den ene i hverdagen uten at vi faktisk vet det,men jeg er og sikker på at ved og bli litt mere bevisste på det så kan vi faktisk bli enda bedre til og se, lytte, gi noen en positiv tilbakemelding..

Bestem deg for at i morgen skal jeg be inn "han/hun gamle" naboen som ser på meg i vinduet på en kaffe, eller bli med barna i gata og leke sisten..

"VÆR DEN ENE  OG BLI ET MER-MENNESKE"

Jeg vil bare avslutte med en tekst av Frans fra Assisi, ha den i bakhodet kjære MER-mennesker:

Dagen i dag

Dagen i dag er en underlig dag, den er din.
Dagen i går slapp deg ut av hendene
den kan du ikke gi annet innehold,
enn det du alt har gitt den.

Dagen i morgen har du ikke noe løfte på.
Du vet ikke om du kan regne med å råde over den.

Men dagen i dag er det eneste du kan være sikker på.

Den kan du fylle med hva du vil, benytt deg av det,

Idag skal du glede et menneske
Idag kan du hjelpe an annen.

Idag kan du leve slik at noen
ikveld er glad for at du er til---

Dagen i dag er en betydningsfull dag;
Den er Din.


hilsen oss i MER........ 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar